Veelgestelde vragen

  • Wie is CargoFone?

    CargoFone is een merk van telecombedrijf TrendCall Nederland. Wij zijn gespecialiseerd in telecommunicatie voor de transportsector, zowel nationaal als internationaal. Als antwoord op de dure aanbieders van telefoonabonnementen is CargoFone in 2010 gestart met de verkoop van mobiele abonnementen. Maar dan scherp en voordelig.

    CargoFone biedt goedkope nationale en internationale beltarieven aan. Zo kunt u voor de laagste prijs altijd in contact blijven met familie en vrienden. Wij bieden onze klanten de hoogste belkwaliteit voor de laagste tarieven.

    Wij staan bekend om ons directe contact met de klant. Chauffeurs zijn veel onderweg en hebben het druk met hun werk. U heeft zeker geen behoefte om als een nummer behandeld te worden. Daarom biedt onze helpdesk 1-op-1 contact. Profiteer ook van de mogelijkheid om uw huidige telefoonnummer mee te nemen naar CargoFone.

  • Welke internetsnelheden biedt CargoFone?

    Als CargoFone klant maakt u gebruik van het netwerk van KPN. In de coveragechecker van KPN vindt u meer informatie over de dekkingsgraad van het netwerk van KPN in uw buurt. Informatie over de data netwerken die CargoFone biedt kunt u hier downloaden. De gedragscode internet snelheden kunt u hier downloaden.

  • Wanneer wordt de snelheid van mobiel internet beperkt?

    CargoFone biedt op databundels standaard een downloadsnelheid van maximaal 50 Mbps en een uploadsnelheid van 25 Mbps.
    Bij abonnementen zonder databundel is de is de snelheid maximaal 384 kbps.

    In Nederland en/of de EU ontvangt de klant een SMS en wordt de snelheid van mobiel internet beperkt wanneer de maandbundel met meer 250 MB wordt overschreden. Wanneer de bundel met meer dan 750 MB wordt overschreden ontvangt de klant een SMS en wordt het gebruik van data volledig geblokkeerd.

    Buiten de EU wordt mobiel internet geblokkeerd wanneer er in een maand 25 MB is verbruikt. De klant ontvangt bij 20 MB een SMS van 1330 met ‘80% van datalimiet is bereikt, wilt u doorgaan?’ en bij 25 MB een SMS van 1330 met ‘limiet is bereikt, wilt u doorgaan?’ Antwoord hierop ‘JA’ indien u door wilt gaan.

  • Ik ben tevreden, kan ik dit doorvertellen?

    Jazeker!
    Via onze Tell A Friend kan iedereen met een abonnement van CargoFone een vriend, vriendin, familielid, collega of wie dan ook uitnodigen om een CargoFone abonnement af te sluiten. Je deelt heel makkelijk jouw persoonlijke code (is je klantnummer) en zodra je vriend, vriendin, familielid of collega met die persoonlijke code een CargoFone abonnement afsluit, dan ontvangen jullie allebei gratis beltegoed.

    Hoe kan je meedoen?
    Stuur ons een e-mail. U ontvangt CargoFone flyers om uit te delen aan vrienden, familie, kennissen en collega's. Ook ontvangt u een overzicht met de vergoedingen van het Tell A Friend programma.

  • Voor wie is CargoFone bedoeld?

    Onze mobiele telefoonabonnementen zijn speciaal gericht op de transportsector. Als nationaal of internationaal vrachtwagenchauffeur bent u bij ons aan het juiste adres voor voordelig bellen. Voor binnen en buiten Nederland hebben wij abonnementen op maat, speciaal op chauffeurs gericht en zeer voordelig.

  • Waarom is CargoFone goedkoper?

    Nationaal en Internationaal bellen met CargoFone is aantoonbaar goedkoper dan met Vodafone InBusiness, Vodafone Passport, KPN op Reis of T-Mobile Grenzeloos. In vergelijking met de grote telecomaanbieders werken wij met een kleiner team en met kleinere media budgetten. Hierdoor maken wij minder kosten, die we dus ook niet hoeven door te rekenen aan de klant

  • Overstapservice en nummerbehoud

    Wilt u uw huidige telefoonnummer behouden? Ook dat is bij CargoFone mogelijk, onze medewerkers helpen u graag bij het overstappen naar CargoFone met behoud van uw huidige telefoonnummer, ongeacht de provider of resterende looptijd van uw huidige abonnement.

  • Hoeveel bespaar ik bij CargoFone?

    Neem met ons contact op en wij maken graag een objectieve vergelijking voor u.

  • Wat zijn de instellingen voor mobiel internet?

    Wanneer u uw simkaart in Nederland in een nieuw toestel doet ontvangt u binnen enkele uren automatisch een SMS met daarin de gegevens om uw internet instellingen te configureren. U kunt ook eenvoudig zelf de instellingen voor mobiel internet in uw toestel voeren.
    Vul bij de internetinstellingen in uw toestel in bij Toegangspunt/APN: portalmmm.nl

  • Mijn simkaart is kwijt of gestolen. Hoe blokkeer ik mijn simkaart?

    Bel voor het blokkeren van uw simkaart onze klantenservice op 020 811 0611

  • Hoe log ik in op 'Mijn CargoFone'?

    Nadat u uw eerste factuur heeft ontvangen heeft u toegang tot Mijn CargoFone.
    U logt in op Mijn CargoFone met uw gebruikersnaam en uw wachtwoord. U kunt de instructies vinden in de maandelijkse e-mail met uw factuur.

  • Tarieven

    Bekijk onze tarievenlijst 'Zelf samenstellen' en/of onze tarievenlijst 'AllesInEén EuroBundel voor alle gedetailleerde informatie over de verschillende tarieven. Alle genoemde prijzen zijn exclusief btw, afgerond op 2 decimalen. (Prijs) wijzigingen en zet-/drukfouten voorbehouden.

  • Ik heb mijn simkaart nog niet ontvangen

    U ontvangt de simkaart binnen een week na uw aanvraag. Indien u nummerbehoud heeft aangevraagd, hebben wij ook nog een aantal gegevens nodig. Bij een zakelijk account gaat het om het klantnummer en de provider naam. In geval van een privé account het SIMkaart nummer en de provider naam. Afhankelijk van het contract kan het enkele weken tot maanden duren voordat uw nummer overgenomen kan worden.

  • Mijn simkaart doet het niet

    - Heeft u nummerbehoud aangevraagd en u wilt geen tijdelijk nummer? Dan kan de CargoFone-simkaart pas geactiveerd worden zodra uw huidige nummer geporteerd wordt. Wij sturen u een e-mail met de porteerdatum. Op deze dag gaat het overnemen van uw telefoonnummer automatisch. Het is raadzaam om die dag onze nieuwe simkaart in bezit te hebben.
    - Heeft uw toestel een simlock? Dan dient u contact op te nemen met uw vorige provider om het het toestel simlock vrij te maken.

  • Hoe bereken ik mijn dataverkeer?

    Databundels worden vaak overschat. Een WhatsApp-bericht, Ping of e-mail versturen of ontvangen met alleen maar tekst is slechts 0,01 MB. Een smartphone stel je zo in dat een Wi-Fi-netwerk automatisch wordt opgepakt, zodat je thuis of bij vrienden gratis gebruik maakt van internet.

  • Hoe kan ik mijn voicemail afluisteren in het buitenland?

    In Nederland kunt u uw voicemail beluisteren door het volgende nummer te bellen: 1233
    Buiten Nederland kunt u het beste uw eigen nummer bellen en wachten tot na de begroeting. Toets dan een * in. Vervolgens wordt om de 4 cijferige PIN code gevraagd.
    Weet u uw voicemail PIN niet, vraag deze dan na bij de CargoFone helpdesk op telefoonnummer 020 811 0611
    Het ontvangen van voicemail in het buitenland is gratis bij CargoFone. Bij de meeste andere providers betaalt u de kosten voor het ontvangen van een gesprek in het buitenland plus de kosten van een gesprek naar Nederland.

  • Waar kan ik met mijn overige vragen terecht?

    De klantenservice van CargoFone lost uw vragen en problemen snel en accuraat op. Op ons telefoonnummer 020 811 0611 krijgt u tijdens kantooruren altijd direct iemand aan de lijn.

    Het postadres van CargoFone is:

    CargoFone Nederland
    Joan Muyskenweg 134
    1114 AN Amsterdam
    info@cargofone.nl

  • Waarom hebben jullie een FUP?

    Op het voice verkeer van de CargoFone AllesInEén EuroBundel Groot is een Fair Use Policy (FUP) van toepassing. De Fair Use Policy (voorwaarden voor redelijk gebruik) maakt deel uit van onze dienstvoorwaarden en houdt in dat het voice-, SMS- en dataverbruik maximaal 10 keer het gemiddelde verbruik van alle gebruikers mag zijn. De Fair Use Policy is er om ervoor te zorgen dat al onze klanten normaal gebruik kunnen maken van onze abonnementen: we doen daarom niet aan een Fair Use Policy voor gebruik binnen Europa zoals de ander providers dat doen.
    Wij behouden ons het recht voor om het verkeer te meten om te kunnen vaststellen of de klant zich houdt aan deze “fair use”-policy. Als de klant meer dan 10 maal het gemiddeld gebruik van alle gebruikers overschrijdt, zijn wij gerechtigd het gebruik dat boven deze normen ligt, alsnog in rekening te brengen tegen het ‘buiten de bundel’ tarief. Het is ook mogelijk dat we het verkeer (tijdelijk) onmogelijk maken, indien de de klant in strijd handelt met deze “fair use”-policy.